Varför Cord?

Lite intellektuell hederlighet tack

“Det behövs lite intellektuell hederlighet i webbranschen”

Att designa & utveckla moderna webblösningar som ska tillfredsställa flera målgruppers behov är svårt. Även om den senaste metodiken eller det populära WP-temat hävdar annat, så är det faktiskt inte helt enkelt att får till en lösning som faller alla i smaken, eller kanske till och med ens fungerar fullt ut.

FOKUSERAR VI PÅ FEL SAKER?


Ibland kan man få en känsla om att webbranschen strävar mer efter att följa den senaste trenden eller utnyttja den fräcka tekniken som alla pratar om, när man egentligen borde fundera på varför. Varför behöver vår uppdragsgivare digital kommunikation? Hur ser kopplingen mellan verksamhet och webblösning ut? Vem ska anpassa sig efter vem?

Eller varför inte ställa följande fråga: hur gör it-satsningen vi pratar om att just ditt företag får en ökad lönsamhet? För det måste väl ändå någonstans vara poängen?

Det behövs lite intellektuell hederlighet i webbranschen. Vi hävdar alla att vi sätter kunden i fokus, men ärligt talat, gör vi verkligen det? Vet vi ens i närheten tillräckligt mycket om kundens verksamhetsbehov för att rättfärdiga det påståendet?

SÅ VAD GÖRA?


Det behöver faktiskt inte vara så svårt. Att utgå från hur verksamheten fungerar idag, hur ens affärsmodell ser och genom att diskutera det egentliga syftet med att ha en digital närvaro är en bra start. Har man med proffs att göra är inte diskussioner om teknik eller kravspecifikationer alls lika intressant som behov och syfte. Teknik är verktygen som vi använder. Tillsammans med en holistisk metodologi och samlad erfarenhet arbetar vi med projekt tillsammans med kund.

Vi har kompetensen att göra jobbet och ni har kunskapen om era verksamhetsbehov. Så låt oss vara ärliga, vi behöver samverka för att få till en bra lösning. Poängen är nämligen inte att få det att vara enkelt. Poängen är att få det att bli bra.

Läs gärna mer om hur vi tänker eller kontakta oss för ett samtal.